torsdag den 11. december 2008

Banevagt for 1 skytte

Jeg havde banevagt, og havde ikke taget riflen med på banen. For det er min holdning at når man har vagt, så kan man ikke selv skyde.

Om torsdagen er der så kun sat 1 banevagt på til at låse op og passe kassen.
Det er så meningen at den aften er for skytter der kan klare sig selv, men jeg holder nu alligevel af at gå på banen og kigge lidt, og måske komme med en enkelt kommentar til deres skydning. Også selvom seniorskytter ikke altid er lige modtagelige for at blive rettet på.

Men der kom kun 1 skytte, så jeg følte lidt at aftenen var lidt spildt. Jeg spurgte da osse ind til hvad skytten ville træne? Lidt i provokation måske, for jeg vidste udmærket at det var en typisk 20-skuds serieskytte. Men han svarede alligevel med nogle ting som han ville træne. Og han tog også imod mit forslag om at tænke på aftrækket i en serie eller to.
Om han så gjorde det inde på banen ved jeg ikke, for jeg gik ikke med ind. Men dialogen fortæller mig at selv de mest rutinesmittede 20-skuds skytter måske er ved at åbne op for at tænke træning på en lidt anden måde.

Ingen kommentarer: