lørdag den 27. december 2008

Juleskydning i Sparta

Traditionen tro holdt Sparta atter juleskydning på 3. juledag.

Til skoleskydnings finalen i november havde jeg snakket med Niels om at jeg ville komme, men fik egentlig ikke bestilt en skydetid. Så da jeg ringede forleden var alt udbooket og jeg måtte trække lidt på min goodwill for at få klemt en skydetid ind i programmet, tæt på hvornår de andre fra Grænseegnen skulle skyde. Tak Niels!

Selvom der kun er 1 skydning, og ingen mesterskab, så kan dette stævne trækker skytter til langvejsfra. Og med 122 skytter på gevær er det et godt eksempel i forhold til de stævner der bliver aflyst pga manglende tilmelding. Måske det er fordi det er så hyggeligt at komme til Sparta.

Da jeg kom derud var Bankosalen proppet med skytter. Og langt de fleste kender jeg, så det var godt jeg var taget derud i god tid så jeg ku nå at hilse på en masse kendte ansigter.
Til Spartas juleskydning er der ingen sure miner, ingen stressede trænere, og en positiv stemning både fra deltagere og arrangører.

Min skydning gik også ganske udmærket. Da jeg var klar og stod ved banen, kom jeg i tanke om at jeg da lige skulle tjekke om jeg havde husket det hele. Men det havde jeg selvfølgelig. Det er dejligt når rutinen er blevet så indgroet at jeg slet ikke tænker over at huske de enkelte ting når jeg gør klar.
Jeg plejer at skyde udmærket på Spartas baner. Det er en behagelig bane, selvom nogen kommenterer lysforholdene. Ok, den er mørk på midten og har meget lys på bagvæggen, så det kan godt føles som om man står og skyder ind i et rør. Til gengæld er der et godt støjniveau og jeg lægger sjældent mærke til en træner der står og snakker med en skytte på banen lige ved siden af.

Efter skydningen ku jeg så hygge lidt med de andre fra Grænseegnen over en kop kaffe. Hvis bare alle stævner var lige så afslappede og hyggelige, så ville jeg nok komme noget mere ud.

Al resultatformidling for DDS Sønderjylland er det nu amtskontoret der tager sig af. Men kontoret holder julelukket, så Niels fik mig overtalt til at formidle resultaterne samme aften. Det er jo osse synd hvis de skal vente til Januar med at få sendt resultater ud, når nu vi samtidig gerne vil have foreningerne til at sende resultater straks efter at stævnet er afsluttet.

Ingen kommentarer: