søndag den 21. december 2008

har solgt min riffel og meldt mig ud af skytteforeninger

ja, det er måske en ekstrablads-overskrift, men alligevel ikke helt usand.
Men det er nu ikke så drastisk som det lyder til.

Jeg fik mig jo en ny Feinwerkbau luftriffel, og havde så den gamle Anschütz stående nede i foreningen.
Den fik jeg idag solgt til en ung mand der ville lidt igang med luftskydning.
Held og lykke med den, Christian. Men du vover at banke mig til DM med den!!!

Det betyder så at jeg ikke længere er ejer af en Anschütz riffel. Det har jeg ellers været siden jeg købte min første riffel til min konfirmation i 1990. Nu der der "kun" et par Feinwerkbau og en Sauer tilbage i skabet. Men det er nu osse nok til de ting jeg skyder.

Det med at melde mig ud af foreninger, er fordi jeg har ryddet lidt op i mine mange medlemsskaber.
Dengang jeg havde en sortkrudt forlader meldte jeg mig ind i Slesvigske Sortkrudtskytter. Men der har jeg nu meldt mig ud, og tilbudt at jeg dog fortsat gerne vil bruges som revisor i foreningen.
Jeg var også medlem af Sct. Nikolai Schützengilde i Flensborg hvor jeg har skudt lidt 10m luft. Men jeg har ikke brugt den mulighed i længe, så nu har jeg også meldt mig ud der.

10m luft skyder jeg en smule i Kolding (hvor jeg dog ikke er medlem), og ellers kan jeg skyde 15m i Grænseegnen. På de nye baner kommer der måske med tiden også mulighed for at skyde 10m men det er ikke afgjort endnu.
Så nu er jeg "kun" medlem af Grænseegnens Skytteforening.

Da jeg idag var nede og overdrage riflen til sin nye ejer, havde jeg taget arbejdstøjet med i bilen. For jeg regnede med at da der nu ikke havde været gang i byggeriet Lørdag, så måtte der da være nogen dernede Søndag. Men det var der ikke. (Igen).
Nå men jeg vil da fortsat forsøge at køre ned og gi en hånd med når jeg har tid.

Ingen kommentarer: